Fredagen den 24/9

Nu har det gått en hel helg utan att jag har hunnit uppdatera bloggen, fy på mig jag ska verkligen bättra mig. I alla fall så har jag hunnit med mycket denna helg.

 

Familjen åkte till Sverige i fredags morse så jag har varit själv i huset hela helgen vilket jag har utnyttjat genom att bjuda hem några andra au pairer.

 

På fredgen hade jag fått i uppdrag att handla mat så på eftermiddagen åkte jag till Auchan där det finns en jättestor mataffär. Där mötte jag upp Camilla som hjälpte mig att handla. Bland annat så skulle jag handla vatten, det går att dricka vattnet i kranen men det är det ingen som gör typ utan alla köper vatten på flaskor och min familj köper alltid bubblat vatten. Jag tycket dock det inte är något större fel på vattnet i kranen, visst det smakar lite klor men det funkar att dricka.

 

Efter storhandlingen så skulle jag fixa ett busskort och till det var jag tvungna att fixa ett kort på mig själv vilket inte var helt lätt eftersom det bara stod på franska och varken jag eller Camilla kan det. Men till slut fick jag ett kort som jag kunde använda. Busskortet var man tvungen att köpa inne i stan så vi åkte dit, det vi inte tänkte på var att alla som jobbar skulle också hem så vi hamnade i bilkö. Det tog typ 40 min att åka en sträcka som normalt tar max 5. Lite irriterande men men vi kom fram till slut och jag fick mitt busskort.

 

Camilla följde sedan med mig hem och så lagade vi mat. Efter maten åkte vi till Ellinor som bor 3 min med bil från mig. Hemma hos henne tog vi det bara lugn och pratade en massa, vi pratade bland annat om olika resor vi förmodligen ska göra. 



Vi vill bland annat åka till Paris som ligger typ 2 timmar med snabbtåg här ifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0