Äcklig upptäckt

Nu ska jag berätta någonting äckligt, i går tänkte jag och killarna baka lite men när vi kollar in i skåpet där vi förvarar mjöl, pasta och sånt så har en av mjölpåsarna fått sönder så det är mjöl i hela lådan. Så jag tar tag i det på en gång och ska städa upp allt mjöl och då ser jag någonting som inte är så fräscht. I denna låda kryper det nämligen runt massa små kryp, det är som små små skalbaggar med vingar och det kryllar av dem. Jag kollar i de andra lådorna och upptäcker att det finns fler, jag kollar även i det andra skåpet och där finns dem också. Jag får lite halv panik och vet inte riktigt vad jag ska göra men jag lyfter på några rispaket och där hittar jag någonting ännu äckligare, där ligger det även små vita maskar, usch jag ryser bara av att tänka på de.

 

Johan sa att det är som ett zoo bland alla burkarna, vilket faktiskt var sant.

 

I alla fall så börjar jag rensa i skåpen, slänger matvaror som innehåller kryp, dammsuger, skrubbar och torkar ut lådorna. Men tydligen så hjälpte inte det för det kom bara mer.

 

I dag har hon som städar i huset fortsatt att rensa och städat skåpen så nu hoppas vi att allt är borta.

 

Puss och Kram Ssara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0