Fredagen den 8/10

Gårdagen kretsade kring 46 pannkakor. 46 pannkakor som orsakade både stress, lycka och glädje. Men det berättar jag om senare.

 

Började dagen med att ta en snabb tur till gymmet eftersom jag bara hunnit träna en gång den här veckan. Lite dåligt samvete för det men jag har helt enkelt inte hunnit. Sen bar det hem för en snabb dusch och sen började jobbet med dom 46 pannkakorna.

 

På fredagar har killarna alltid tennis efter skolan. Det är 8 barn som spelar och det är 3 mammor och jag som sitter troget vid sidan och kollar på och hejar som bara den. I alla fall så har vi som system att man ska laga mat till alla barn var fjärde vecka och igår var det min tur. Av någon anledning hade jag fått för mig att jag skulle steka pannkakor. Det jag inte tänkte på var att jag skulle vara tvungen att steka så många pannkakor och att det skulle ta så lång tid. Jag stod i 2 och en halv timme innan allt var klart men det var det värt. Alla barn blev överlyckliga och mammorna blev imponerade.

 

Efter tennisen följde D med en kompis hem så det var bara Johan som jag åkte hem med. När vi kom hem tog vi det bara lugnt, J lärde mig att spela ett skatespel, det var riktigt kul och jag var faktiskt riktigt bra. Det var jag däremot inte när vi sen bytte spel och spelade ett fotbollsspel.

 

Jag och J var även ute och cyklade. Det var meningen att vi skulle ta en lite tur men så blev det inte, men det var jättekul i alla fall.

 

Puss och Kram Ssara


Kommentarer
Postat av: Lena

David och jag åt oxå pannkakor i fredags,men jag stekte bara 8 st. 46 var bra jobbat. Puss på dig

2010-10-09 @ 22:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0